Startup: Design er ikke alt – fokusér i stedet på indholdet

Når du skal designe en hjemmeside, er der mange argumenter for, at du skal fokusere på at skabe et design, som både er flot, intuitivt og opfordrer til handling. Imens det er sandt, bør du imidlertid ikke lægge alle kræfter her.

Hvis du netop har startet en virksomhed, kan det være en god idé at fokusere på at skabe en hjemmeside, som har en masse godt indhold frem for et godt design. Det gode design er bedre at bruge tid på, når du har et veletableret brand, hvor det rent faktisk gør en forskel for, hvorvidt kunderne vil vælge dig eller ej.

Gælder særligt for nystartede

Det gør sig i særdeleshed gældende, hvis der er tale om en hjemmeside for en nystartet virksomhed. Hvis du lige har startet op, har du garanteret en tendens til at stirre dig blind på detaljerne, så du aldrig bliver færdig. Her kan det betale sig at gøre mere ud af det indhold, der er på hjemmeside, frem for at gøre noget ud af designet.

Sandheden er nemlig, at mange kunder ikke fokuserer på designet, men udelukkende læser hjemmesiden. Samtidig er der flere, der anvender telefonen, når de tilgår en hjemmeside, hvorfor designet kommer i sidste række, da det alligevel ikke kommer til at blive lige så udpræget på mobilen.

Tekstforfatning er alfa og omega

Måden, hvorpå de fleste kunder finder vej til din hjemmeside, er via Google. Hvis du vil findes i Google, er det nødvendigt, at du lægger kræfterne i at få udarbejdet ordentlige tekster. Du kan eventuelt kontakte en professionel tekstforfatter, som kan hjælpe dig med tekstforfatning af høj kvalitet.

Du bør få udarbejdet en søgeordsanalyse, før du vælger, hvad du skal skrive på hjemmesiden. Det giver dig mulighed for at målrette det efter særlige søgeord, som du på forhånd ved, at folk søger på ofte, når de leder efter de produkter eller ydelser, som du tilbyder.