Denne artikel er baseret på et kommercielt samarbejde og artiklen er betalt for af den eller de virksomheder, der linkes til.

Uanset om du er blogger eller ejer en tøjvirksomhed, spiller de sociale medier en stor rolle i din markedsføring. Facebook, Instagram og andre sociale medier bruges ikke længere kun til at holde kontakten ved lige med gamle klassekammerater. Virksomheder og personer med et bestemt budskab bruger medierne som et led i deres strategi til at nå ud til deres målgruppe.

Er du i tvivl om, hvordan du skal lave en god strategi for din brug af de sociale medier? Så læs med herunder.

Hvor vil du poste indhold?

Hvilke medier vil du primært bruge, når du skal poste på de sociale medier? Der er stor forskel på Facebook og LinkedIn, så overvej hvilke medier der passer bedst til at nå ud til din målgruppe.

I den forbindelse kan det være nyttigt at lave en beskrivelse af virksomhedens målgruppe. Det gør det nemmere, når du skal producere indholdet.

Hvad end du vil lave et nyhedsbrev eller et opslag på Facebook, er det vigtigt at være varsom. Mange virksomheder vælger IT-løsninger, som sikrer dem mod f.eks. virus- eller hackerangreb. Har du brug for hjælp til din virksomheds IT-løsninger? Kontakt Fiks IT som tilpasser IT-løsningerne til dit behov.

Hvilket indhold skal opslaget have?

Når du ved, hvor du vil poste indholdet, kan du begynde at brainstorme ideer til opslaget. Skal det være et opslag, hvor du fortæller om hverdagen i virksomheden? Eller et opslag hvor du præsenterer én af virksomhedens produkter? Noter ideerne i din plan så du sørger for variation i dine opslag.

Hvor ofte vil du poste?

I din plan kan du føre ind, hvilke dage du vil poste dine opslag og på hvilke medier. Skal det være én gang i ugen, hver anden uge eller måske to gange i ugen? Overvej hvad der vil give mest mening for dig og din virksomhed.