Udvikling

Denne artikel er baseret på et kommercielt samarbejde og artiklen er betalt for af den eller de virksomheder, der linkes til.

Hvis du arbejder som designer, så er du sikkert godt i gang med at opbygge dit omdømme således at folk ved hvad du kan og at du kan blive ved med at levere produkter i høj kvalitet igen og igen. Derfor er det også vigtigt for dig at få solgt nogle designs tidligt således at du kan få dit navn ud og du kan begynde at få spredt det rundt omkring.

Hvis du gerne vil udvide endnu mere og have endnu flere potentielle købere af dit design, så kan det være du skal overveje at sælge til udlandet også. Selvom designs jo nærmest er i universelt sprog, så kan det stadig godt være en god idé at få fat i en autoriseret tolk så du er sikker på at de oversættelser der nu er i dit markedsføringsmateriale f.eks., er oversat korrekt. Der findes ikke noget værre end at man åbner et materiale og kan se at det er dårligt oversat. Det sender også et dårligt signal om lav kvalitet til dine købere og det er nok helst ikke noget du vil have at du skal blive kendt for. Derfor er det altid en god idé at få lavet oversættelsen ordenligt første gang.

Derudover kan det være meget vigtigt at få skabt et netværk i branchen. Det kan både være dine ”konkurrenter” altså andre der sælger designs og så kan det være dem der oftest er købere. Selvom de er konkurrenter, kan man stadig lære meget af dem og derfor kan det være en god idé at være gode venner med dem. Sådan fungerer det i mange brancher hvor selvom man konkurrerer om det samme, så kan man stadig godt udveksle nogle erfaringer og dele ens bekymringer, man står jo nok med mange af de samme udfordringer. Samtidig kender de måske køberne noget bedre og kan fortælle om de er interesseret i noget af det du laver.